Definitie


Deltaplan Duurzaam Vervoer



Duurzaam vervoer vraagt om zelfstandige, maar vooral ook gecoördineerde acties op zeer veel vlakken. Van voertuigtechniek tot infrastructuur tot menselijk handelen. Zonder structuur en kansenbiedende kaders kunnen geen slagvaardige beslissingen worden genomen. Er is een Deltaplan nodig om dit dynamisch te organiseren.


Inhoud
1 Algemeen
2 Onderbouwing
3 Bronvermeldingen, documenten en links
4 Wijziginghistorie


1. Algemeen


2 Onderbouwing
2.1 Huidige ontwikkelingen
Zoals het oorspronkelijke Deltaplan tot doel had Nederland duurzaam veiliger te maken voor de dreiging uit zee, heeft het Deltaplan Duurzaam Vervoer tot doel duurzaam vervoer tot stand te brengen. Niet door daar een dwingende blauwdruk voor neer te leggen. Maar door allerlei mogelijkheden en handreikingen te bieden om dit doel beter te kunnen bereiken. Vanuit het besef dat vervoer niet statisch is maar juist dynamisch. Waarbij keuzen niet alleen te maken hebben met momenten van investeren en daarmee door te rekenen zijn op effecten en rendement. Maar ook dagelijks genomen worden door miljoenen individuen, met afwegingen die op dat moment voor haar of hem opportuun zijn.
Het grote aantal spelers, van multinationals en alle overheidslagen, tot kleine inventieve spelers en de individuele gebruikers (u en ik) vraagt om een Deltaplan dat structuur biedt en organiseert. Dat mensen helpt kansen te benutten en de juiste beslissingen te nemen. maar ze ook uitdaagt.
Het Deltaplan moet niet alleen bijdragen aan het duurzamer maken van de bestaande vervoersmodaliteiten. Het moet ook bijdragen vernieuwende vervoersmodaliteiten tot ontwikkeling te brengen. Want er zal altijd behoefte blijven bestaan van personen of om goederen van A naar B te verplaatsen.


3 Bronvermeldingen, documenten en links


4 Wijzigingshistorie
Naar de wijzigingshistorie
Helpen bestaand lemma te verbeteren
Nieuw lemma inbrengen

Laatste aanpassing: 17-01-2012


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Forse opknapbeurt oude bruggen en tunnels
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen geeft aftrap groot onderhoud infrastructuur
Nieuwsbericht
Afscheidsboek Adviescommissie Water
Nieuwsbericht
Jaap van der Graaf-prijs uitgereikt aan Alexander Hendriks
Nieuwsbericht
Infra Relatiedagen 2018: Samen zetten we Duurzame Inzetbaarheid op de kaart. Doet u mee?
Weblogposting
Advies Afweging rivierverruiming dijkversterking rivierengebied
Nieuwsbericht
Zeespiegel Nederlandse kust in 2017 hoogste ooit gemeten
Nieuwsbericht
Biggelaar Groep neemt Bunnik Groep over
Nieuwsbericht
Infra Relatiedagen 2018: Samenwerking met Stichting IKN
Weblogposting
Infra Relatiedagen 2018: Duurzaam en circulair produceren winnen terrein
Weblogposting
INTERMAT presenteert het eerste internationale Observatorium voor de bouwbranche in het EMEA gebied: € 1.600 miljard aan investeringen over 30 jaar
Weblogposting
'Nederlanders zijn trots op onze waterbouwkundige prestaties'
Artikel
Infra Relatiedagen 2018: Kennis opdoen en delen in de machinehal
Weblogposting
Dronkers directeur-generaal Luchtvaart en Maritieme Zaken bij IenW
Nieuwsbericht
Tentoonstelling Icoon Afsluitdijk groot succes
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
Natuurvriendelijke Maasoevers gegund aan Martens en Van Oord
Nieuwsbericht
Herstart werkzaamheden bruggen zeesluis Farmsum
Nieuwsbericht
Nieuwe internationaliseringsstrategie Topsector Water & Maritiem
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Definitieve keuze voor herbouw Sluis II Wilhelminakanaal Tilburg
Nieuwsbericht
VolkerWessels reports setback for OpenIJ construction
Nieuwsbericht
BAM revises outlook following cost overrun at sea lock IJmuiden
Nieuwsbericht








[Banners]


[Top events]




[Andere events]