Definitie


Controleur veilige berijdbaarheid





Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Doel

De controle veilige berijdbaarheid in opdracht van ProRail heeft tot doel om Railinfrastructuur

projecten onafhankelijk te laten beoordelen op het aspect veilige berijdbaarheid.

Toepassingsgebied

Railinfrastructuur projecten met risico's voor de veilige berijdbaarheid die hebben vastgesteld

dat zij een controle veilige berijdbaarheid willen laten uitvoeren.

Na incidenten, calamiteiten het weer opnieuw in gebruik nemen van de railinfrastructuur.

Het na een TSB- Tijdelijke Snelheids Beperking (Tijdelijke Snelheids Beperking)weer volledig in gebruik nemen van de railinfrastructuur of het aanpassen van de TSB.

Uitgangspunten
  • De controle veilige berijdbaarheid wordt uitgevoerd door de controleur veiligeberijdbaarheid (CVB).
  • De CVB beschikt over de vaardigheden en voldoet aan de eisen zoals vastgelegd in defunctieomschrijving Controleur Veilige Berijdbaarheid, PRC00036E-4].
  • De CVB werkt volgens de procedure PRC00036-E.
  • Een controle veilige berijdbaarheid wordt altijd uitgevoerd tijdens de uitvoering, ter plaatseen in ieder geval vooraf aan de indienstelling van de nieuwe, gewijzigde railinfrastructuur.
  • De CVB moet onafhankelijk zijn ten opzichte van de partijen die deelnemen aan hetproject: ingenieursbureau(s), aannemer(s) en ProRail.
Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Inleiding

Deze informatie gaat in op het doel en de doelgroep van het reglement en geeft aan wie

verantwoordelijk is. Reikwijdte, inrichting en uitgangspunten van het reglement worden

benoemd.

Doel reglement

Doel van dit reglement is het stellen van voorwaarden voor de veilige berijdbaarheid voorzover

beïnvloed door projectmatige werkzaamheden in opdracht van ProRail of door derden. Het

reglement geeft hiervoor een bindend kader.

Doelgroep reglement

Iedereen die in opdracht van ProRail n.v. (ProRail) en in opdracht van derden werkzaamheden

verricht aan of in de omgeving van de railinfrastructuur is verplicht de richtlijnen uit dit

reglement op te volgen. Het document is niet van toepassing op degene die werkzaamheden

onder een procescontract uitvoeren.

Reikwijdte reglement

Dit reglement omvat de door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, tramwegen en

Raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie en in aanbouw.

Verantwoordelijk voor reglement

De directeur B&I en de directeur Nieuwbouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoud,

het beheer en de naleving van dit reglement.

Uitgangspunten en voorwaarden

De volgende uitgangspunten en voorwaarden gelden voor dit reglement:
  • Spoorweg wet: ProRail is risicoaansprakelijk voor de veilige berijdbaarheid van derailinfrastructuur.
  • Opdrachtnemers van ProRail zijn erkend volgens de Erkenningsregeling van ProRail ofgecertificeerd volgens Branchegerichte Toelichting Railinfrastructuur, RIB0094.
Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Eerste versie geschreven door: Hans Marijnissen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Nov 03, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Boekbundel over de Zandmotor: resultaten en reflecties op NatureCoast
Weblogposting
Pilz verzorgt Risico Inventarisaties om boete voorkomen
Weblogposting
Ondertekening Green Deal Aquathermie: huizen verwarmen met warmte uit water heeft de toekomst
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen geeft startsein voor schoner water Eems-Dollard
Nieuwsbericht
NEN: Verdieping eerste versie NTA IFD-bouw
Nieuwsbericht
Brabant investeert in Zuiderwaterlinie
Nieuwsbericht
Van top tot teen beveiligd met nieuwste lichtschermen van Pilz
Weblogposting
Resultaten eerste zoetspoelproeven Kierbesluit Haringvliet
Nieuwsbericht
Herziene norm voor kolken gepubliceerd
Nieuwsbericht
Anti-tegelactie in de Achterhoek: Ben je nu helemaal betegeld?!
Nieuwsbericht
Vervanging eerste vizierschuif stuw Hagestein
Nieuwsbericht
Havenvisie Port of Harlingen: koers naar duurzame groei
Nieuwsbericht
Nederland en Niedersachsen gaan samen voor schone Eems-Dollard
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen: Nederland voorbereiden op drogere zomers
Nieuwsbericht
Droogteseizoen weer van start
Nieuwsbericht
Windparken aangesloten met verbindingen met hoogste capaciteit ter wereld
Nieuwsbericht
Bochtafsnijding vaargeul Holwerd-Ameland is klaar
Nieuwsbericht
Alle innovatieve veiligheidsoplossingen op een rijtje
Weblogposting
Limburg en RWS akkoord met verlengen overeenkomst Consortium Grensmaas
Nieuwsbericht
Bezoek RioleringsVakdagen; dé verbindende vakbeurs voor de rioleringsbranche!
Weblogposting
Keynote lezing Helga van Leur tijdens kennisrijk Aqua Nederland Vakbeurs en RioleringsVakdagen
Weblogposting
Nieuw kennistheater op RioleringsVakdagen 2019
Weblogposting
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting


[Banners]