Nederland op de Rails is het nieuwe project van Railforum met als eindproduct een strategisch stappenplan voor het verbeteren van het totale verkeer- en vervoersysteem.
Achterstand Het bestuur van Railforum constateert dat Nederland ten opzichte van andere landen een achterstand heeft in de bereikbaarheid van verstedelijkte gebieden. In de verkeer- en vervoerssystemen acht men een grotere rol voor rail, als hoofddrager van connectiviteit, wenselijk. Er lijkt echter bij partijen die betrokken zijn bij spoorvervoer geen gemeenschappelijke visie en ambitie te zijn voor de nabije toekomst (jaar 2020). De verschillende partijen werken zowel aan groei- stabilisatie- als aan krimpscenario's en investeren daardoor op verschillende manieren in zeer uiteenlopende ontwikkelingen, zoals wetgeving, arbeidsmarkt, veiligheid, marktordening, ICT, organisatie e.d.
Een gemeenschappelijk gedragen visie en ambitie van partijen kan leiden tot een eenduidiger aanpak van verbeteringen en een duurzame groei van spoorvervoer in de totale mobiliteit.
Visie van Railforum De leden van Railforum streven ernaar dat het spoorvervoer tot 2020 duurzaam groeit en een groter marktaandeel in de totale mobiliteit bedient. Spoorvervoer is dan een onderdeel van het totale verkeer- en vervoersysteem waar alle modaliteiten optimaal worden benut. De verbeteringen die daarvoor nodig zijn presenteert Railforum in oktober 2007 in een strategisch stappenplan. Om dit stappenplan te kunnen opstellen en te kunnen realiseren, is een gemeenschappelijk gedragen visie en ambitie noodzakelijk.
Tijdens het jaarcongres in oktober 2007 zal Railforum een strategisch stappenplan presenteren om van de "ist" naar de "soll" situatie te groeien.
Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de
redactie van Infrasite.
This page was last changed in Railpedia on Jul 15, 2008 by katja torbijn.
Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!
NKWK Kennisconferentie: van papier naar praktijk
Vacature Consultant Machineveiligheid (Infra) bij D&F | Passion for Safety
Directievoorzitter draagt stokje over aan derde generatie
Havenbedrijf legt getijdepoelen aan in het Calandkanaal
Basismonitoring Wadden verzamelt data over Waddenzee
EenVandaag bericht over staat van bruggen en viaducten Noord-Holland
20 april 2018: Wereldvismigratiedag in Stellendam
Aanzienlijke winstgroei Van Leeuwen Buizen Groep
Netwerkdag IKN op 19 april 2018 in Ede
Doorgaande route over sluizencomplex IJmuiden jaar afgesloten
Eerste containers verladen via Flevokust Haven
Minister start Verdieping Nieuwe Waterweg
Zandmaas / Grensmaas en Ruimte voor de Rivier afgerond
Groot experiment met zand op bodem Amelander Zeegat
Natura 2000-beheerplan IJsselmeergebied ter inzage
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Nederland waterland pakt podium bij VN op Wereldwaterdag
Werk aan de Houtribdijk: de komende decennia weer oersterk
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Kabinet pompt 275 miljoen euro in gezonde natuur en water
Eerste inzichten kennis- en innovatieprogramma Marker Wadden