hierbenik2
Nieuwsbericht | Datum: 08-09-2011



Honderden wieltjes onder tunnels Zutphen

Bron: ProRail



Maar liefst 240 wielen verbonden aan 60 assen opgedeeld in 15 karretjes. Dat zal er vanaf 12 september onder andere nodig zijn wanneer aannemer Van Spijker beton- en waterbouw drie tunnels op hun plek rijdt in opdracht van ProRail en de provincie Gelderland. De tunnels zijn nodig voor de nieuwe rondweg N348 Zutphen-Eefde.

Al enige tijd is de aannemer bezig op locatie in Zutphen de tunneldelen voor de tunnels voor te bouwen. Van 12 tot 19 september zal de tunnel die de Deventerweg kruist, geplaatst worden. De weg is daarom in die periode afgesloten en er geldt een wegomleiding. Zie de link onderaan dit bericht voor meer uitleg hierover.

Treinverkeer
Twee andere tunnels kruisen er twee spoortrajecten. Plaatsing van die tunnels zorgt voor stremming van het spoorverkeer op 17 en 18 september. Het gaat om het treinverkeer Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Deventer/Zutphen-Hengelo.

Werkzaamheden
Het inrijden van de tunneldelen gebeurt met speciale hydraulische karretjes, zogeheten Self Propelled Modular Transport (SPMT’s). Voor de zwaarste tunnelmoot (1600 ton) worden12 karretjes met 60 assen en daaraan 240 wielen ingezet, die met een snelheid van ca 1 km/h de tunnelmoot op zijn plek rijdt. De karretjes worden door één persoon bediend, een bijzonder precisiewerk. Tot en met eind 2012 is de aannemer bezig met het afbouwen van de tunnels.

Rondweg N348
Het plaatsen van de onderdoorgangen maakt onderdeel uit van het project ‘Rondweg N348 Zutpen-Eefde’. Deze nieuwe weg is een initiatief van de provincie Gelderland en moet de verkeersproblemen op de huidige N348 in Zutphen-Noord en Eefde oplossen. Dit jaar is gestart met de aanleg, met als doel om de weg begin 2013 in gebruik te nemen. De aanleg van de onderdoorgangen vindt plaats in nauwe samenwerking met de provincie Gelderland, de gemeente Zutphen en Lochem en Waterschap Rijn en IJssel.



Deel dit artikel:                   





Renovatie Wantijbrug (N3) uitgesteld
Nieuwsbericht
Oost- en Zuid-Nederland het droogst, wateraanvoer Maas en Rijn voldoende
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat koelt meerdere bruggen
Nieuwsbericht
Nieuw: Boek over Functionele Veiligheid in de machinebouw!
Weblogposting
Mega-investering voor Evenementenhal Gorinchem met nieuwe hypermoderne beurshal: Next Level
Nieuwsbericht
Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie
Weblogposting
Minister Van Nieuwenhuizen: Minder goederenvervoer via de weg
Nieuwsbericht
Nieuwe zwaaikom en aangepaste invaart Zwarte Schaar gereed
Nieuwsbericht
Neerslagtekort toegenomen, voldoende aanvoer van water
Nieuwsbericht
Relevante vaarinformatie Waddenzee overzichtelijk gebundeld in één app
Nieuwsbericht
Wat is veranderd in de nieuwe bruggennorm 6787-1?
Weblogposting
Zandsuppletie Roggenplaat start 1 oktober 2019
Nieuwsbericht
Waterschappen hebben hoge verwachtingen van Klimaatakkoord
Nieuwsbericht
Tweede kolk Prinses Beatrixsluis op 25 juni 2019 weer in gebruik genomen
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat: Bouwopgave infrastructuur vraagt gezamenlijke nieuwe aanpak
Nieuwsbericht
Versterking watersamenwerking met Indonesië
Nieuwsbericht
Kamerbrief over verbreding sluiscomplex Kornwerderzand en resterende 45 miljoen
Nieuwsbericht
Sector en overheden slaan handen ineen voor schone binnenvaart en zeevaart
Nieuwsbericht
Normdocumenten voor buitenriolering gepubliceerd
Nieuwsbericht
Zandoevers Houtribdijk krijgen laagje grond om de N307 zandvrij te houden
Nieuwsbericht
Maas en Waal klaar voor klimaatverandering
Nieuwsbericht
Landelijk neerslagtekort licht afgenomen
Nieuwsbericht
Bouwopgave infrastructuur vraagt gezamenlijke nieuwe aanpak
Nieuwsbericht


[Banners]