Nieuwsbericht | Datum: 29-06-2015


Beheer en onderhoud tunnels Betuweroute naar BAM en Cofely

Bron: Keyrail



Het beheer en onderhoud aan de tunneltechnische installaties (TTI’s) van de Betuweroute wordt vanaf 1 januari 2016 uitgevoerd door BAM en Cofely. Doelstelling is gezamenlijk een kwaliteitsslag te realiseren op tactisch, operationeel en uitvoerend niveau. De samenwerking is aangegaan voor minimaal zeven jaar met een optie tot verlenging van telkens drie jaar.

Om de Betuweroute optimaal te kunnen gebruiken, is het essentieel dat treinverkeer ongehinderd doorgang kan vinden. Daarom hebben BAM en Cofely voor het onderhoud aan de tunnels een beheermodel ontwikkeld dat garandeert altijd aan de vervoersvraag van de gebruikers van de Betuweroute te kunnen voldoen.

BAM en Cofely hebben voor deze samenwerking de VOF OptieTrans4y opgericht. Naast de inzet van een doordachte mix van mens, proces en technologie maakt OptiTrans4Y gebruik van een geavanceerd Tunnel Informatie Modeling (TIM) systeem dat real t ime inzage geeft in de werking van de TTI’s. Hiermee kunnen eventuele verstoringen aan de TTI’s eerder worden verholpen en wordt de hinder voor het treinverkeer tot een minimum beperkt.

De TTI’s bevinden zich bij de Botlektunnel, Sophiaspoortunnel, tunnel De Giessen, tunnel Pannerdensch Kanaal en tunnel Zevenaar. Het onderhoud van de dienstgebouwen bij de tunnels valt eveneens onder het contract.

Het contract tussen BAM en Cofely is afgesloten met Keyrail, de huidige exploitant van de Betuweroute. Vanaf 1 juli 2015 worden de beheeractiviteiten van Keyrail overgenomen door ProRail en houdt Keyrail op te bestaan. Het nu afgesloten contract gaat ook over naar ProRail.



Deel dit artikel:                   





Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Nieuwsbericht
Ruimte voor vissen bij de Haringvlietsluizen
Nieuwsbericht
BAM start bouw haventerminal in Kitimat, British Columbia, Canada
Nieuwsbericht
DUURZAAM GWW: Vertaal concrete projectambities in duurzaam resultaat
Weblogposting
Rijkswaterstaat gunt beheer en onderhoud 3 kanalen aan combinatie 'PARK'
Nieuwsbericht
Van Veldhoven breidt gevecht tegen plasticsoep uit
Nieuwsbericht
De 'Prijs van de Duitse Machinebouw' gaat naar Renate Pilz
Nieuwsbericht
Vervolg kribverlaging Pannerdensch Kanaal start met aanbesteding
Nieuwsbericht
Peter Glas nieuwe deltacommissaris
Nieuwsbericht
Deuren nieuwe zeesluis IJmuiden onderweg naar Nederland
Nieuwsbericht
Kierbesluit treedt 15 november 2018 in werking
Nieuwsbericht
CFO Paul Smits verlaat Havenbedrijf Rotterdam
Nieuwsbericht
Tussenstand grootschalig kustonderzoek
Nieuwsbericht
Nieuwe dijktechniek voor het eerst toegepast in Amsterdamse dijk
Nieuwsbericht
Aanvoer van bouwgrondstoffen via de Rijn valt droog
Nieuwsbericht
Wereldwijde steun bij start klimaatcommissie in Ridderzaal
Nieuwsbericht
BAM renoveert stuwdam in de Maas
Nieuwsbericht
Week van Ons Water in teken van extreem weer en wateroverlast
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Potentie thermische energie uit water groter dan gedacht
Nieuwsbericht
Droogte neemt af, aantal maatregelen blijft nodig
Nieuwsbericht
Inter Visual Systems heet vanaf vandaag INTER
Nieuwsbericht
Verwijderen begroeiing voor aanleg natuurvriendelijke Maasoevers
Nieuwsbericht








[Banners]